Autor a jeho T601
Díly s foto
Download
Fotogalerie
Historie
Kniha návštěv
Odkazy
Ohlasy a inzerce
Opravny
Rady pro vás
Srazy
Technické údaje
Vývoj
Zajímavosti

 

Zajímavosti

Naprostá většina neznalců Trabantů se domnívá , že se toto vozidlo vyrábělo přes čtvrt století téměř beze změn, ve skutečnosti bylo těch vylepšení tolik, že by to vydalo na menší knížku. Na následujících řádcích přinášíme výčet těch nejpodstatnějších, tak jak k nim postupně docházelo. Účelem je vám usnadnit orientaci při nákupu náhradních dílů, případně usnadnit posouzení stáří kupovaného vozidla, ap.

01-12 přibližný měsíc zavedení

1964

  • 04 (měsíc zavedení) karburátor 28 HB 2-3

  • 03 brzdy simplex - automatické seřizování

  • 08 polystyrolová clona dveří

  • 11 nasazení výfuku z 601 i pro kombi 600

  • 11 změna upevnění dynama šrouby M8x20

1965

  • 02 zvýšení komprese

  • 03 zahájení výroby kombi 601

  • 06 zvětšený průchod pro ojnici

  • 08 nové provedení papírového filtru (dříve kovový)

  • 12 spojka typu LR 5/6 s menším tlakem per

  • 06 zlepšené mazání hnané hřídele

  • 02 zahájení výroby automatické spojky HYCOMAT

  • konec předního pera válcováním

1966

  • 01 nové provedení čalounění sedadel - typ Selfa

  • 04 zavedení výroby varianty LUX

  • 10 změněné ovládání zámku dveří

  • nový startér typu 8201-5/5

1967

  • 01 spodní ochrana karosérie lim.

  • 05 změna tvaru těsnícího kroužku klikového hřídele

  • karburátor 28 HB 2-4

  • 04 nemazací kulové čepy (hlavy řízení)

  • 08 nové provedení benzínového kohoutu

  • 09 Duplex brzdy

  • úchyty bezpečnostních pásů na středním sloupku

  • 08 raménka stěračů s lištou 270 mm

1968

  • 02 číslo motoru na přírubě klikové skříně

  • hlavní tryska karburátoru ze 115 na 113

  • 05 nové písty

  • 06 těsnění hlavy z 75,4 na 82 mm (vnitřní průměr)

  • 11 klínový řemen z 13 mm na 9,7 + změna řemenic a převodu pro větrák

  • svíčky z 18 x 240 na 18 x 260

  • 12 výkon motoru zvýšen z 23 ks na 26 ks

  • změna synchron. a ložiska hnané hřídele z 6206 na NY 206 E C3

  • 04 změna průměru zadních brzdových válečků z 19,06 na 15,87 mm

  • kulatý tachometr, spínací skříňka pod volantem

1969

  • 02 membránová spojka T5

  • 01 tlumící síla teleskopů z 15 na 30

  • 03 komprese ze 7,6 na 7,3

  • 02 třídílný výfukový systém

  • 09 karburátor 28 HB 2-7

  • 05 Hardy spojka z tvrzené tkaniny

  • 01 ochrana spodku Ubotexem

  • 07 větrání v zadním sloupku kabiny

1970

  • 01 změna komprese na 7,5

  • 06 spojení motor-převody šestihr.

  • 01 tlumící vrstva na plechu chlazení

  • 10 jiná slitina ojničních pouzder

  • gumová těsnění světlometů

  • 03 utěsnění uložení vidlice přední osy

  • tlaková pumpa ostřikovače skel

  • 10 žárovky parkovacích světel ze 2 na 4 W

1971

  • 05 oběžné kolo ventilátoru z plastu

  • zavěšení výfuku plochými pásky

  • 05 blikače z 15 na 21 W

  • 10 ploché konektory kablíků

  • 06 korkové těsnění benzínového kohoutu

  • 03 lepená těsnění oken

  • 02 klička okna z plastu

  • 05 regulátor izolován od kostry

  • 04 přestavitelná opěradla sedadel

  • 10 spouštěč 0,6 PS

  • 11 elektroforesní ošetření skeletu

  • 04 podlaha ze 3 dílů

1972

  • 03 věnec setrvačníku z 10 na 6 mm

  • nové číslování skříně převodů

  • 11 nové zajištění pravých dveří

  • 06 spouštěč typu 8201 6/3

  • 01 přední pero bez miramid. nárazníků

  • 09 cívky o průměru 60 mm

  • 06 nové číslování karosérií L 20.. K 27..

  • 08 závity v hlavách z 18 na 14

  • 03 hranaté vnější zrcátko

  • 03 přívěs z 280 na 300 kg

1973

  • 11 lepení vík rozvodky

  • 04 obložení pod volantem z plastu

  • 10 Hykomat - pojistka u kapoty

  • 07 zrušení omezovacích pásů teleskopických tlumičů

  • 04 nádrž zvětšena na 26 litrů

  • 12 průměr hadic topení na 80 mm

1974

  • 04 jehlové uložení pístních čepů směs 1:50

  • 10 nové převodové poměry od č. 43/4

  • 04 zesílené uložení předního pera u pomocného rámu

  • nová přístrojová deska s odkládací policí

1975

  • 02 nový způsob značení válců

  • 01 lišty okna z neoprénu

  • 04 karburátor 28 HB 2-8 s hadičkou

  • 04 jiné ukotvení bezpečnostních pásů

  • 07 ploché zakončení kl. hřídele

  • 07 otvory pro konzervaci dutin

 

1976

  • 03 změny těsnění a kolíku klik. hř.

  • 11 karburátor 28 HB 2-9

  • nové topení (u sběrného potrubí)

  • 09 číslování motoru z 65.. na 5 ..

  • kratší šrouby a matky kol

  • 12 mechanická vzpěra kombi

1977

  • 01 nová pryžová těsnění skel z černé gumy

  • změna nabídky barev

  • 04 šrouby tlumičů pérování nahoře M8-M10

  • zesílení konstrukce sedadel

  • změna hnaného hřídele přev.

1978

  • 07 spojková lamela LR 5B vč. přítlač. talíře

  • elektrický ostřikovač u S

  • zesílené výfukového potrubí z 1,3 na 1,5 mm

  • 09 inovace vybavení variant P 601 S a de luxe (rádio, fanfáry, ap.)

1979

  • 02 zrušen popelník vlevo vzadu

  • nová barva krystalově modrá

  • přemístění dlouhé brzdové trubky pod podlahou od okraje ke středu

  • 04 nové provedení zapalovacích cívek

  • vylepšení zařízení Hycomatu

  • 11 kvalitnější materiál převodových kol 1. a 2. rychlosti

1980

  • 01 Úchyty bezpečnostních pásů i u zadních sedadel

  • 04 dvouokruhové brzdy

  • silikonové těsnění dveří

  • lepší povrchová úprava

  • 03 nový tvar nárazníku s PVC rohy

  • 04 změna materiálu převodových kol 3. a 4. rychlosti

  • 10 u S a de luse -denní počítadlo km, couvačka, dvoubarevné čalounění

1981

  • 04 nové kliky dveří z plastu místo hliníku

  • 09 ochrana proti korozi dveří

  • zesílené zadní pero lim.

  • 06 karburátor 28 HB 3-1

  • dálkové ovládání benzínového kohoutu

1982

  • 01 karburátor 28 HB 4-1 u S a de luxe

  • 02 kryty svorek místo krytu akumulátoru

  • 05 nové profilové těsnění předního a zadního skla

  • 04 zm. šroubu předního pera M12/1,5

1983

  • 04 plynové vzpěry kombi

  • vyhřívané zadní sklo S a lux

  • 10 opěrky hlavy předních sedadel u S a lux

  • nové disky 4J x 13 Hl x J 35

  • mycí a stěrací automatika skla

  • elektroinstalace 12 V sériově

  • odrazné bloky nárazníků

  • 07 karburátor HB 3-1 do všech typů

  • 10 zruš. upín. pásu ventilátoru

  • zkrácený tlumič hl. topení

1984

  • 06 přední náhon licence Citroen

  • samonavíjecí bezpečnostní pásy

  • ukazatel momentální spotřeby

  • volant z PUR pěny (tzv "H")

  • světlomety H 4 se sklápěním parabol dle zatížení vozidla

  • 06 karburátor H 1-1

  • výklopné zadní okna lim. S a lux

  • halogenové mlhovky u S a lux

  • pedál plynu s působištěm tlaku

1985

  • 05 motor řady WE II. Stuffe (odlehčené písty, zkrácené čepy)

  • kompresní poměr 1:7,8

  • těsnění kliky ocelovými kroužky

  • 07 zapalování EBZA - ESE 2H

  • nová spojka typu T 160

1986

  • 04 kulové čepy se silonovými pouzdry (životnost 100 000 km)

  • přední sedadla s úpravou posunu pomocí válečků

  • elektronický přerušovač blinkrů v sériovém provedení

  • střešní okno u variant lux a "X" tzn. s výbavou na přání

1988

  • 01 převodová skříň s náplní na 1 litr oleje

  • 04 zadní náprava s vinutými pružinami (zkušební série)

  • nový profil těsnění dveří

  • 11 vnitřní kličky otevírání dveří vyklápěcí

  • 02 zinkování skeletu karosérie

  • 04 sériová montáž pérových jednotek

  • stěrač u zadních dveří kombi u zvláštní výbavy.

1989

  • 04 k povrchové úpravě jako základ bitumenový lak

  • šopování všech dílů výfuku sériově

  • 06 nultá série T 1,1 (nádrž vzadu, plechová kapota, řazení na podlaze, nová maska, palubní deska, zadní skupinové svítilny)

1990

  • 06 ukončení výroby T 601 (dvoutaktů)

1991

  • 30. 4. vyroben poslední Trabant 1,1 (3 096 099 ks)

 

převzato

 

Pojď si pokecat o nesmrtelném trabantu...

 

 

     
Optimized for IE 5.5 - 1024×768

...TRABI PAGES 2002